torsdag den 5. august 2010

teknisk design.


Her vil jeg vise opgaver jeg har lavet der relaterer til min uddannelse som teknisk designer. Kendetegn ved opgaver løst via denne uddannelse er, at de er teknisk dokumenteret, dvs. at objekterne understøttes af mål, materiale-lister og samlingstegninger. 

 Min styrke i faget er min kreative forståelse inden for design, form og materiale valg. Hermed vil jeg gerne vise et par opgaver jeg har lavet med teknisk dokumentation:

Udkast til tv-studie.

 Herunder vises to eksempler på et tv-studie jeg har designet og lavet konstruktionstegninger til. 


Studiet herover har både både en greenscreen og et lille studie-område der med et roligt design kan genkendes af seerene. Greenscreen'en kan bruges til at levendegøre og forøge det grafiske udtryk i et indslag eller en reklame. I værts-området kan øjet slappe af og værten kommer i centrum. Tv-indslag kan præsenteres på den dertilhørende 42 tommers fladskærm.

Dette studie har fået et skandinavisk udtryk og her er plads til fysisk udfoldelse i et dynamisk miljø hvor form og farver går op i en højere enhed. Får at dæmpe farverne lidt ned er baggrundsfarven på væg og gulv lavet i en varm blå farve, jeg syntes de både dæmper og fremhæver farver, form og kurver der bevæger sig henover og rundt på scenen.


Værts området indikere en forbindelse til internettet. Dette skyldes at studiet er en forlængelse af en hjemmeside og alle pilene på jorden symbolisere tilgangen til hjemmesiden og at tv-programmet kan findes online via et tryk med din mus.

Skitse og teknisk tegning:




Den Tekniske tegning viser studiets mål og dimensioner og placering af lys-rig.

Udkast til klatre-væg:

Dennee opgave er et oplæg til en Boulder til en klatreklub. Bouldering kendetegnes ved at man ikke behøver reb eller sikkerhedsudstyr. Det er et område hvor klatreren kan øve sine tekniske færdigheder på små udfordrende ruter. Denne Boulder er designet til at udfordre med både lige, overhængende og indafgående vægge.


1 kommentar:

  1. Nice du har den endnu. Var det den vi lavede sammen, eller lavede du en ny?

    Det ligner Inventor, men tegningshovedet ligner Acad?

    SvarSlet